Rulle 1 - Ljusläckor

En filmrulle från min Pentax mx. En bild här, en bild där. Det börjar 2019, gravid med Astor. Slutar 2023 med Hilma som kan åla.
 
 
2019, Åland. Jag var sur över att all gemensam ledig tid skulle spenderas i ett lanskap med barskog och svärmor men utan berga
2019 julstämning på Kungsängsgatan. Jag fotade hyacinterna också men de blev tradiga. Golvet var hemskt schackrutigt, vi kände inte till vattenläckan under kylskåpet
En  nyårsfest med tjock värdinna. Nån snodde en nyckel, nån blev utkastad, det var kaos
Jan-feb 2020. Tulpaner piggar upp i vårvinter-vintern. Jag var höggravid och läste in fysik två på komvux. Räknade på vinkeländring av en penna i ett glas med vatten. Nånstans i Kina blev nån förkyld av en myrslok
Vips så fanns en ettåring som kunde hela mina första hundra fordon utantill. Eller iallafall bilarna och alla bygg och grävfordon. En märklig enbent bild i den röda soffan på Åland.
Vilken söt ett år och nånting Astor. Den där blåa ludna koftan vet jag inte vart den tatt vägen. Det är min kofta. Fingrarna är brunbrända, det måste vara en till sommar-Astor 
Sådär såg vardagsrummet i Kunsängen ut. Jag undrar om det är nån bakom den där ljusläckan?
Nämen vips igen. Det har gått 1,5 år och vi har flyttat till hus. Det är vår första jul i Röda huset och jag är höggravid igen. Jag är sur över att det är så svårt att hänga upp lampor och julstjärnor. Men glad och pirrig över allt det vackra. Jul-Astor 2, snart 3 år
Titta viljen pirring kille i februari 2023. Vi bakar semlor. Jag vill att lillasyster ska komma ut
Här är hon. Swisch så ligger det en ny bebis på golvet. Det är storebrors nedärvda pippipyjamas
Briomekanot har farliga muttrar
Sommar på Bjäre 2023. Astor och Hulge spatserar. Hilma ligger och håller i en sko 
 
Astor äter mullbär från mormor Karins mullbärsträd
Hilma ur fokus håller i en sko
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0