Tjugo minus

 
Visst hade jag lite panik när vi sovit vår första natt någonsin i vårt nya hus, natten till den 16de december, och frusit som hundar hela natten. I tjockaste koftan och sovsäck, men ändå var det svinkallt. Vi hade satt på värmen samma kväll som vi kom och den natten var nog den kallaste under hela året. Minus 22 grader ute. Det drog som satan från fönstrena. Genom ett ventilationshål som saknade sin skruv blåste det rätt in. Jag ringde en fönstersnubbe förmiddagen därpå som hånade vårt nya hus. Aldrig hade han hört på maken till ett så pass ungt hus som hade då dåligt tätade fönsterlister. 
 
Nu har både yttertepraturen och innertempen stigit. Jag är inte länre orolig. 
 
Titta denna första strålande vinterdag utanför vårt hus. Sex stycker rundätna koltrastar i trädet. Koltrast är min favoritfågel, särskilt på vintern när de är runda som julgranskulor. 19 minusgrader var det när jag gick till bilen för att ta mig till barnmorskan. 
 
Så kallt, så vackert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0