Julafton, kyrkogång

Jag rös när stråkarna satte igång med Oh thou that tellest good tidings to Zion. Det var 12 år sen senast som jag var och såg julspelet i Domkyrkan. Sedan julen 2010 har jag firat jul i Malmö varje år. När jag var 12 år sjöng jag i domkyrkans flickkör och hade det solo som ängeln sjunger uppe från predikstolen Fear not, to behold. I bring you good tidings of great joy. Vi fick plats precis bakom organisten och stråkkartetten och kunde se julspelet bakifrån. Astor satt och såg på mobilen utan ljud. Bara en gång vrålade han "Jag vill inte se på Pettson!". Han diggade min favoritpsalm "De kom ridande på kameler" och tittade på alla målningar högt upp i kyrkotaket.. Det bästa med Uppsala är att man ofta stöter på någon bekant. Vi träffade världens bästa Nicklas och Lella! Jag fick också krama om min stämkompis Tove från AS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0