På BB

När Astor kom ut kunde jag inte fatta att det var sant. Dessutom såg han inte ut som jag över huvud taget hade kunnat föreställa mig. Vi sa att han såg ut som en liten landshövding med pösiga kinder. En välmående landstingspamp. Hans hud var så torr, händer och fötter fnasiga. Huvudet var runt och fint eftersom förlossningen gått så fort, men pannan var ganska sluttande eftersom han legat med huvudet ner så länge. Han hade lite torkade blodfläckar i ansiktet (från mig) och en bekymmersrynka mellan ögonen som försvann efter ett par dagar. Nu har även pannan kommit fram och blivit välvd och fin.

 

Vi kom upp på BB vid 10 tiden samma dag som han föddes. Han var så lugn och fin och varvade amning med att ligga i sin plastbalja på hjul. Där låg vi sedan och vilade hela dagen. Vi åkte hem med taxi till kvällen vid 20-tiden efter att läkaren gjort en nyfödd-kontroll på honom. 

 

Här är mina närbilder av Astor när vi precis kommit upp på BB

 
Lilla ailien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0