Fem veckor

Igår fyllde Astor fem veckor och han vägde då 5160 gram och var 56,5 cm lång. Han ger svarsleende, men ganska oväntade sådana någon enstaka gång om dagen. Idag log han stort mot min tutte. Igår var han på läkarbesök och imponerade på både bvc-sköterskan och läkaren genom att le mot både mig och mobilen i taket samt genom att hålla sin starka lilla nacke högt i magläge.
 
Sedan i fredags eller lördags har han blivit väldigt snuttig. Han vill amma hela dagen. Som tur är har det inte förstört nätterna än så länge. Sen några dagar efter att vi kom till Malmö har han bara vaknat en gång per natt och sover 3-5 timmar i sträck.
 
Vi har haft tur i oturen för Astor har fått ha sin pappa hos sig 5 veckor istället för 2 på grund av coronan. Men i övermorgon är det äntligen dags för Robin att åka ut på sjön och jag bävar inför hur det skall bli. Det är han som tagit alla nätter och kommit in med Astor för amning. Hur ska det här gå.. jag är jätteorolig.
 
Han är väldigt söt vår pojke. Mor tycker att han har vuxit jättemycket. Han har mycket vaknare öppnare ögon än för ett par veckor sedan.
 
De här bilderna tog Axel idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0