Uppsalalivet

Eftersom vi får en bebis nästa år bor vi numera i en trea på markplan i Uppsala. Det är en enda röra. I köket trängs fem nyplaterade sticklingar av dr. Westerlund, fyra hyacinter och en halvmålad spjälsäng i ljusblått. Det är tavlor lutade mot väggarna i alla rum. Jag vet inte var de ska hänga. Får extrem beslutsångest av inredning. Ju fler rum desto värre. Vi skulle hänga så många tavlor som möjligt idag. Lyckades hänga up EN. En av trettio.
 
Brittis har varit en ängel och skänkt oss två stora vackra röda julstjärnor och en röd duk. Jag vet inte om jag vill ha dem i köket eller vardagsrummet. Köket är det bästa och mest välbesökta rummet. Där får man verkligen njuta av härligheten. Men då ser det så tomt och ensligt ut i vardagsrummet.
 
Jag vill fixa allt, men misslyckas dag efter dag. Målade äntligen över alla fläckar på väggarna. Robin fick upp gardinstänger. Jag hittade prisvärda gardiner på Åhléns som sen ändå visade sig vara slut. Allt ät ett enda kaos. Allt är så dyrt. Tv kostar 10 000. Soffa kostar 10 000. Jag har inte lust.
 
Bakar två saffranskakor i veckan som jag äter själv. Kanske var det ett misstag att sätta mörkblå tapeter i ett dunkelt litet rum med fönster mot skuggig innergård? Gjort är gjort.. Den är fin i dagsljus. Jag vill bara att livet skall vara fint. Inte en rörig byggarbetsplats. Bebisen sparkar uppåt och neråt på samma gång. Hur är det möjligt att känna en spark i höger revben och vänster om ändtarmen på samtidigt? Lugna dig!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0