Berlin i våras

Nu har tre rullar till framkallats och en av dem var bilderna från Berlin i april. Jag åkte dit för att gå på nån minnesfestival för judiska familjer som bortförts från sina hem. Denk mal am Ort, helle det. Det var inte lika spännande som det låter.
 
Jag fick bo hos Maria och Primo och hälsade på hos Olgas kompis Dominik. På vägen hem på flyget fick jag extremt mycket flygrädsla.
 
Berlin är en ungdomens magiska stad för mig. Kommer aldrig glömma min och Sofias resa din 2010. Men nu är det som att varje gång jag åker dit förlorar den lite magi. Känner inte igen mig nånstans!
 
Det var trevligt och gott hemma hos Dominik. Han bodde i nåt trevligt områda jag inte minns namnet på i forna Väst.
Jag och Dominik gick på den stora marknaden i Prenzlauerberg, handlade på ett asiatiskt supermarkt, och gick på en föreläsning i en Moske!
 
Det var kul att träffa Maria och Primo också. Maria bjöd på brunsch uppe i TV-tornet. Jag fick även hänga på till operan på nån asskum opera, men även det var kul. Primo har blivit så vuxen. Kul att träffa honom och hans farmor från Storbrittanien. 
Det är inte vackert från ovan, forna Öst... 
Jag och Primo räknade matte på Operan, kul att hänga lite med honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0