Skönt i Leksand

 

OMFG vad det är vackert på hösten. Det gäller att vara en liten bit norr ut (hösten i Skåne är inte lika fin.. sorry) och att komma ut ur den värsta betongdjungeln. Det räcker att köra ut från Midsommarkransen ner mot Huddinge för att bli helt bombad av brandgula träd. Man fattar inte att det är på riktigt. 

 

ÄNNU finare var det idag i Leksand. Jag och Linnea tog bilen från Örebro till Dalarna tidigt i morse. Det tog sin lilla tid. Vi stannade vid en interssant gammal järnmina på vägen. I Leksand började vi med att handla på PMU's loppis. Jag hittade en blomsterbok till mig och några LP-skivor till Pelle. Säckpipor, marschmusik och Hugo Alfvén. Sen gick vi bort till kyrkan på udden och hembygdsgården. Låg på marken och fotade löv löv löv. Björk är mitt favvoträd, man glömmer ju på våren att de blir helt gula om hösten! Linnea gillar rönn och pil. Hon var så fin med sin röda kappa bland gula löv, svartvita björkstammar och rödvita stugor. I lööööööv it. På vägen hem stannade vi vid nån liten sjö och kissade med öppen dörr på allmänt dass. Det var också kul. När vi kom tillbaka visade Linnea mig ett av hennes svampställen i en skog utanför Örebro. Vi plockade i skymningen tills det blivit alldeles mörkt. Kånkade hem varsin påse med 2 kg kantareller var. !!!!!!!!! Fet dag

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0