Bok 8 till 20

Hej halloj i stugan. 20 böcker skulle det ju bli det här året. De första 7 böckerna går att överskåda i inlägget "Årets första sju böcker" skrivet i maj. Länk: http://huginnfljuga.blogg.se/2018/may/arets-forsta-sju-bocker.html
 
I princip alla de böckerna lyssnades på i Moskva på väg till eller från metron eller till den lilla mataffären där det köptes mangoyogurt. Hörlurarna var på konstant!
 
Vad hände sen då? Hur ser lyssnings- och läsläget ut 5 månader senare? 
 
Sommaren i Malmö kändes som en lästorka. Men nu när jag tittar i anteckningsboken ser jag att det faktiskt lästs 20 böcker totalt. Här kommer översikten!
 
 
Det var kul att läsa Strindbergs Dockhem direkt efter Ibsens. Strindbergs bok handlar nämligen om en kvinna som läser Ibsens Dockhem och följderna av detta för hennes sjömansmake.
 
 
 
8. Sucka mitt hjärta men brist dock ej av Mark Levengood 4/5*
9. Att föda ett barn av Kristina Sandberg 5/5*
10. Sorga för de sina av Kristina Sandberg 3,5/5*
11. Axels tid av Lars Lerin 5/5*
12. Lars Hård av Jan Fridegård 3,5/5*
13. Ella gör sig fri av Karin Boye 2/5*
14. Ett dockhem av Henrik Ibsen 4/5*
15. Ett dockhem av August Strindberg 4/5*
16. Avig Maria av Mia Skäringer 2/5*
17. Monster av Joakim Lundell 4/5*
18. Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank av Natan Englander 3,5/5*
19. Jag mötte Jesus av Charlotte Rorth 2/5*
20. Nuckan av Malin Lindroth 3/5*
 
Bok 8-12 lyssnades i maj, fortfarande i Ryssland. Bok 13-19 lyssnades under sommaren i Malmö. 18-19 under de 11 timmar då jag fixade Anders rastaflätor. Den sista boken lästes med ögonen i slutet av augusti precis innan jag sa upp appen. 
 
I efterhand tycker jag att betygen på vissa av böckerna är för höga. HUR kunde den få en femma?? tänker jag. Men betygen sattes direkt efter att boken lästs ut. Det är alltså den färska läsupplevelsen som bedömts. Känslan boken gett i kroppen samt slutklämmen har ofta höjt betyget. Så tänker inte ändra nåt betyg nu. 
 
Vad händer nu? Efter några dagar av lätt ångest och rastlöshet laddade jag igår ner bokappen igen och betalde för GULDversionen. Wow. Så nu blir det några ljudböcker till. Dessutom måste jag komma upp i 24 böcker om jag skall klara av vadet med Michal. Får se hur många böcker det bli innan årets slut. Är du med? Klara, färdiga, GÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0