Åland

Jag har ju välsignats med en halvålänning. Första gången jag följde med till Åland i somras var det mer än 30 grader där. Jag la mig för att vila i en friggebod som var så varm och kvav att jag vaknade helt vimmelkantig och spyfärdig. Det gick inte att vara på den där svinvarma udden så vi åkte hem lika snabbt som vi kommit.
 
Nästa Ålandstur ägde rum för två veckor sen, de sista dagarna i Oktober. Det var svalt och skönt och kulning på havet. Det gungade rejält på Ålandshave och det var inte en så bra ide att trycka i sig en massa buffe innan vi kommit ut på det riktiga gunget.
 
Wow vilket fint hus Britt-Marie hade låtit bygga. Ljust och fäscht och trä med gigantiska fönster och stort badum med bastu. Jag lagade asgod ratattoile och la en bäddmadrass på köksgolvet så att jag bara kunde ligga och titta ut på träden och vattnet. Vilken comeback för Åland! Det var så lyckat att vi åkte dit igen ett par dar senare och badade på Mariebad och drog upp båten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0