Helg på Bjäre

16 juni, Hovs Hallar 
 
Vem är du?
Jag är döden
Har du kommit för att hämta mig?
 
 
 
Finare än Krims södra kust
För att du är mig kärare
 
Sillunch, vita kyrkor, augustigräs i juni
För att det brändes av solen redan i maj
 
Sjöstjärnor bland tången
Jordgubbar med grädde i ett grönt hus
 
Juni och Fnisslas lagar mat och sjunger
Huvudvärk på en soffa med ljusgröna träd
 
Lax, aubergine, tomater, nypotatis 
Gräddfil, gräslök och stora hallon
 
Stenar, kvistar, kronblad, regnmoln
Orange, grönt, gult och blått
 
En röd klänning
Och skära frusna fingertoppar
 
Svarta klippor i speglande vatten
Där ser jag dig
 
Hör dina ord
Du saknas mig oändligt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0