Vad är plast och vad är mening?

  
 
 
 
Jag har precis bokat fem resor. En till Kiev. En till Georgien. En till Krim. En till St. Petersburg och därifrån en hemresa till Sverige. Vad händer sen? Ingen vet. Tror jag ska duscha gamlingar och bädda sängar i sommar. Det är betydelsefullare än galet resande kors och tvärs. Dessutom behöver jag pengar.
 

Framtiden gapar tom. Ingen av de arbetsplatser jag skulle kunna sätta min röv på om jag slet som ett djur i 3-5 år och sen kryddade mitt plastiga CV som fan är meningsfulla på riktigt. Ingen diplomattjänst, ingen kontorsstol i regeringskansliet, ingen datorskärm på försvaret, ingenting är på riktigt.

 

Jag skrollar bland jobb och känner ingen värme, ingen glädje, bara ett kallt illamående. De jobb som väcker intresse är arbete med flyktingar, utsatta barn och kvinnor. Jobb som jag inte är behörig till trots 5 års studier. Socionomexamen är fösta kravet. What to do what to do

 

 

 

Platser att besöka när en känsla av meningsfullhet återfunnits:
 
Slovakien, Bodensee, Berlin
Island, Schweiz, Italien
Indien, Kamchatka, Rennes,
Prag, New York, Nigeria
Japan, Kina, Kazakhstan
Teheran, Israel och Åland
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0