Siedlerångest

Herre Gud. Inte visste jag hur mycket ångest man kan få av att spela Siedler. Iallafall om man är trött, stressad och inte vill nåt annat än att vila. Man sitter där och stirrar på folk när de tänkter och knyter knogarna under bordet när tärningarna ligger på bordet och väntar på att nästa person att komma på att det än dens tur. Ansträngningarna att göra det rätta och sitta och spela klart blir förstås fullständigt tillintetgjorda när man till slut flyr in på sitt rum och låser dörren och alla förstås fattar att nåt är riktigt fel.
 
Nej, så här skall man göra om man inte vill göra något och man känner ångestvågorna skölja över ens själ. Säg på det diplomatiskaste och artigaste sättet som går: "Jag är mycket ledsen. Jag har sett fram emot att spela med er hela dagen men jag har så ont i magen att jag måste gå och lägga mig och vila." Ingen skada skedd. Ingen bister min och knytnävar under bordet i 3,5 timmes tid och inget hjärta dunkande av spänning och oro. Ska absolut testa denna lösning nästa gång. 
 
Men jag måste säga att det var ett mycket snällt och välvilligt sällskap.
 
 
John och Sissel 
Ida
Siedlermästaren Micha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0