En annan Anja

Måndag tredje oktober
 
Det finns ett band som heter Yoga for Wine Lovers. Det har jag bara hört talas om genom rysk social media. När min vän Anja åkt in till universitetet i Moskva på morgonen, kom en annan Anja för att sjunga i Egors musikstudio. Vi åt frukost tillsammans och jag förundrades över hennes bärnstensgula ögon. Jag hade aldrig sett nåt liknande. Jag var till och med tvungen att nämna det och då svarade hon inte ens utan lotsades som ingenting. Hon måste få den kommentaren hela tiden.
 
Jag låg mest och tog det lugnt inne på mitt rum och hörde hur de trixade med ljudeffekter där ute. Tillslut fick jag mata dem med makaroner och innan Anja och jag åkte in till stan sjöng vi in några sånger tillsammans. När vi tog elektritschkan in till stan bjöd hon mig på äppelbröd som hennes pappa bakat på äpplen från datchan. Ett segt fluffigt sötsyrligt "bröd" som nog bara innehöll äpplen. Det var där någonstans i slutet som paletten trillade ner. Plötsligt förstod jag varför jag kände igen henne. Det var ju sångerskan i Yoga for Wine Lovers. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0