CINQUE TERRE

Halloooooo! Long time no see! Varför? Jag har haft för kul! Och avskräckande många bilder att bläddra bland på kameran. Vad skall man visa liksom? 6 dagar i Italien, 2 kuster och 8 städer, tolvhundra bilder, hälften på hus och växter.
Då jag styrde bilen från Reggio Emilio till Italiens östkust tänkte jag: "När jag kommer hem ska jag göra en karta där jag visar på bloggen exaaaakt vilka vägar vi åkte och skriva lite om varje stad!! Yay!" 
Men sen sitter en plötsligt där 3 veckor senare med matteuppgifter upp till halsen och med en mormor som bara längtar efter nästa blogg som aldrig kommer och tänker: "Nej. Ingen karta, ingen reseskildring. Kanske en bild på en druva. Sen är det nog."
 
Så här kommer den. Kvällen då vi såg de vackraste vindruvorna. Solen hade plötsligt slitit sig fram ur den där blekvita himlen som förvandlades till bärnstensljus. Jag och Dani hade badat på Cinque Terres sandigaste badort och sedan tagit oss till det finaste vykortet i tidningskiosken: Manarola. Med en bit pizza ala pesto i handen vandrade vi upp på en kulle med utsikt över hela härligheten. Dani blev beroende av de söta druvorna och jag zoomade in på citronträden. 
 
Follow me to Manarola!
Meet Madonna
Nåt blått
Vadå stöld?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0