Frukten på spåret!

Jag tror att jag är den mystiska frukt av vilken väldens godaste sylt är gjord på spåret! I Heimgartners kylskåp här i den lilla schweiziska byn finns nämligen tre små glasburkar med marmelad utav samma bärnstensgyllene färg och det står "Quitten" på locket på. Den är inte lika god och konsistensen är inte fantastiskt seg och kletig utan väldigt geleeig. Men smaken! Den är väldigt lik den där härliga cyperska sylten som jag åt hos Seva  i Sankt Petersburg och som jag inte kan glömma. Samma fruktiga syrlighet och bakgrundston som blommig honung. Jag tror att jag är något på spåret.. Seva säger att de kallar den magiska frukten för "Mosfilo" på Cypern. Men Kvitten har ett annat namn på grekiska.. Jakten fortsätter!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0