Я тоооже жаворонок

 
Idag fick jag veta att lärkan är motsatsen till nattugglan. Nu när jag tänker efter är det ju uppenbart: Man har ju hört "Pigg som en lärka" (Eller??) Glad som en lärka kanske det är? 
Lärkorna sjunger ju väldigt fint och nu är jag helt säker på att de är just de som börjar sjunga så fort det ljusnar där vid 02.30 på försommarmornarna. De och koltrastarna. 
 
På ryska säger man iallafall: Я жаворонок = Jag är en lärka. Det betyder: Jag är trött om kvällen och pigg om morgonen.
 
Lärkan är helt klart den identitet jag strävar efter att uppnå i detta jordelivet. Riktigt pick och glad och iriterrande vaken tidigt på dagen för att efter 15-16 timmar av sprudlande produktivitet stupa i säng. Oh vilket härligt liv. Jag skulle benämna min nuvarade status som: Mullvad. Städigt lite sömndrucken, utom någon halvtimme mitt på dagen då jag borrar någon kort gång i underjorden för att sedan däcka totalt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0