Hos Laura och Johannes

I helgen har jag varit hos Laura och Johannes. Det var jätte mysigt i deras lilla tvåa mitt i Leksand. På lördagkvällen hängde vi i verkstan och jag glaserade en skum skulptur som jag karvade i våras i massa olika färger. Det ska bli spännande att se hur det blir. Johannes gjorde en mustig grönsakssoppa och där satt vi alla och blåste på skeden och hade det skönt i soffan. På söndag förmiddag åkte vi och kollade på en hantverkskola i Sätergläntan som hade öppet hus. Jag fick smida en egen krok i järn. Att smida är tydligen att stå och banka på glödgad metall. Det var kul men ansträngande, efteråt darrade fingrarna. 
Nu är jag hemma igen och skall göra det julfint i korridorsköket med en tomteaffisch, en advententsljustake och en röd duk som jag handlade på PMU. Adjöss!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0