Nu har jag landat på en näckros i tjärnen

Jag har hittat hem. Till mitt näckrosblad i den stora djupa tjärnen som är vår värld. Näckrosbladet råkade vara ett där jag landat redan tidigare, men nu har jag slagit mig ner för att stanna. Nu sitter jag här med solen i ansiktet och från min plats ser jag skandinaviens största katedral. Den har höga vassa torn. 
 
Så här såg det ut när vi flyttade norr ut. Det där oranga är vårt släp. Så körde vi 700 kilometer. Halva vägen var. 
 
 
   
 
 
 
 
 Ja så var det. Vi packade och packade. Mormor grät lite, morfar fotade och Klara och Signe hoppade runt. Till och med Axel tog sig ut på gatan för att vinka. Klockan kvart över 9 hoppade vi in i bilen och for iväg. Stannade efter tio meter så att jag fick hoppa ut, springa tillbaka och krama om alla igen. Sen for vi. Och for. Och for. Och. For. Kom fram kl 19. Packade in allt, bar och konkade, konkade. Kl 00.00 var vi klara. Jag var trött som döden, jordgloben sken sällsamt på sin stol. Vi hade landat på mitt näckrosblad i den stora djupa tjärnen. Som är världen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0