Jag är född!

I fredags fyllde jag 22 år. För tredje fördelsedagen i rad vad jag med min Dani. Den här födelsedagen var speciell, precis som födelsedagar alltid är på något sätt. Natten innan stod jag och Dani och knöt ungefär 50 stycken ukrainska dumplings: vareniki. Med potatis och lök, med potatis lök och champinjoner. Men körsbär... På min födelsedagsmorgon vakande jag glad i hågen och gick på lektion. När dem var över och jag kom ut till cyklarna stod Dani där med en påse full av kantareller och en ljuvlig blombukett till mig. 
Och där hemma på köksbordet väntade en nybakad chokladtårta. Jag fick en lyckochock. Så åt vi pasta med stuvade kantareller och chokladkaka.
Klockan 6 började köket fyllas av doften av puttrande borsjtj och en efter en kom finklädda vänner och slog sig ner vi det dukade bordet. Sofia, Hanna, Frida, Nicklas, och Filip, Oliver. Och så jag och Dani! 
Det var så mysigt! Det bästa var födelsedagssången!!!
Det var min dag. Hela dagen gick jag runt med en sån känsla av glädje och energi. Och sjön för mig själv: Jag är född.. jag är född...!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0