Golden leaves in Moscow baby

I min värsta pluggångest söndagen den 21 september tog jag ett beslut. Mitt ryska visum skulle ta slut den tredje oktober och jag hade en entry kvar. Vad är pengar till för om inte att göra det man tycker om? frågade jag mig. Träffa de man tycker om? Vara där man vill vara!
Den sjuka veckan med tenta, pm-inlämning, Marxmöte och opponering kunde bara ha ett verkligt värdigt slut. Jag köpte en tur och retur till Moskva. Fredag till måndag.
Fy vilket bra val.
 
Åt japanskt
Åt krämbullar med en Boris och en kattunge
Dansade till Mishas beats
Tanja var där och fin i ny frisyr!
Hoppade efter ett löv och fick med mig hela trädet
For ut på sparkcykel i förorten och samlade lönnlöv
Var på kinesisk tecermoni
Fotade guldfiskar
Upplevde röda torget nattetid
Andades nattluft vid ett öppet fönster i en rökig lägenhet full av musik
Drack vinbärs "kompott"
Dansade irländsk dans i ett hus med blåa väggar, gröna växter och välvda fönster
Åkte metro, metro, metro..
Njöt av vackra detaljer
Dog lilla septemberdöden. Fick nya vänner. Drack litervis av te. Sjöng överallt. Kände kärlek, vänskap och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0