Första veckan i Uppsala

Hej Mormor! Jag är så otroligt glad och tacksam för att du mår bättre!! Min första vecka i Uppsala är förbi. Så här såg det ut ibland:
Måndag! Jag blir "innan-första-skoldagen-fotad"av Dani vid mitt morgonsolsfönster på rummet (titta koftan jag fick av dig!) och utomhus på cykeln på Sturegatan. Sen trampade jag iväg på min allra första föreläsning på Uppsala Universitet. Det blev en dubbellektion i Platon och Aristoteles.
Tisdag! Träffade Hulgur, Fnille och andra trevliga människor på Upplands nation. De drack öl, jag och Dani knaprade nachos, jag stötte på gamla vänner som jag saknat! Elza från klassen, Hanna från musikalen och en massa andra coolingar från Katte.
Onsdag! Vi drog till Stockholm och i gamla stan beundrade vi smala gränder, fotade spegelbilder i rutor och stötte på Mindy från min gamla klass.
Sen tog vi färjan till en holme. Det var då jag fick veta att du var sjuk mormor. Det var hemskt. Vattnet var så elakt blått.
På kvällen åt vi middag hos Hulge. Nära hans hus finns en utkiksplats över hela stan. Vackert
Det här är min nya mössa. Det är en beani. Gillar du den?
 
På vägen hem till Uppsala for vi förbi Gamla stan igen och tittade in hos Juni och Anton. Det var så kul att se dem men det blev ingen bild. (Whyyyy??!):O Sen blev det torsdag och bara plugg plugg plugg. I fredags åkte vi till Dalarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0