Uti vårt fönster där växa pelargon, kom hjärtans fröjd

I stället för att försöka göra någon slags följetång av de flera roliga sakerna som hänt denna veckan gör jag en sammanfattning! Fnisslas på luftmadrassen, pizzor, lera, EU-val, Laura och Pelle i köket och guldfitta i folkets park. Allt började mycket bra på lördagen med att Fnisslas kom med tåget till oss från Uppsala. Vi strosade runt i solen i staden.
 
Så blev vi helt spontant bjudna på smarrig pizza av Omar!
Dani gladdes också av Nicklas besök och tusenskönorna blommade hej vilt.
Så här rustikt blev det när muminpappan fick rosmarin. Laura och Pelle och Elsa kom och tittade in i vår lägenhet (som bara är vår en vecka till). Jag kokte kikärtssoppa och Dani bakade hallonmuffins.
Elsa fick också mat. Dessutom åt hon upp alla våra dammråttor.
Dis is Laura
And Pelle
...Elsa
En sen kväll satt jag och tröck en funderande gubbe av lerklumpar. 
Och igårkväll tog jag och Dani en urskön kvällspromenad till Folkets Park. Det var 20 grader ute och i parken fanns en stor uppblåst studsblåsa som vi hoppade på fast det var otäckt. På muren fanns ett konstverk: en guldfitta, precis i min smak. De gula byxorna jag bär fyndade jag och mormor på loppis i tisdags!
Idag och hela helgen jobbar jag på Visheten. Idag var lite kaos, men jag fick lära mig hur man noppar hår från ansiktet med hjälp av en tråd! That's awesome. Nu har vi en vecka kvar här tills vi flyttar ut, och Dani har 2 veckor kvar innan han åker hem till Schweiz. Det blir två grymma veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0