Midsommar

Det här var min midsommar! Jag var medbjuden på knytkalas hos Lauras kompis Linn. Där var en hel massa folk och hundar. Kvällen urartade ganska snabbt men knöts ihop igen och slutade väl!
Det är så kul att laga mat som andra ska äta, särskilt när man har mycket tid på sig. Jag gjorde en dubbel sats pesto, en kurbitsutsmyckad tryffeltårta med blåklint och Junis marängdrömtårta med rabarber. Allt blev gott, men en överdos av jordgubbar gjorde att marängen snart simmade i en rosa sjö av saft. 
Linns trädgård var så fin! En blomsterdröm av pioner, fruktträd, vinbär och jasmin. Och med en veranda inklädd i klätterrosor.
Laura och Lovisa på gott humör
Linn die Gastgeberin
Laura och Pelle hade så fina kransar av riktiga skånska vildblommor. 
Jag fick resten av Lauras blommor och kunde göra mig en krans jag med.
Och Anders fick en krans med gräshoppsspröt.
Sen blev Lauras lilla hund Elsa nästan ihjälbiten av en typ 4 gånger så stor hund. (Jag sa ju att det artade ur). Det var sjukt otäckt och alla var skakade och ledsna efteråt. Laura och Pelle trog till djursjukhuset och kom inte tillbaka förän flera timmar senare. Men festen fortsatte.
Jag frös om benen och värmde mig i det fina köket
Kvällen fortsatte med mycket mat, sång och lekar.
Fint!
 

Kommentarer
Postat av: Helgi

Fantastiskt fint, vilken härlig midsommar! Saknade så mycket Sverige den dagen.

2014-07-02 @ 16:21:14
URL: http://reynisson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0