Hej hopp faderian faderalla rirej

 
Hei it's meee! Och detta är Centis pizzavagn. Först var jag facinerad av den. Wow. En liten pizzavagn utanför en lada mitt på den schweiziska landsbygden, tänkte jag. Dess like har jag aldrig skådat ens i den amerikanska södern! Men så är det där med Centis öppetider. När vi körde förbi Centis första gången sent en mörk kväll, var vagnen upplyst. Där inne stod två hattbeklädda pizza-Centisar. Stanna bilen!! ropade jag. Men det gjorde vi inte, för vi hade så brottom hem till kvällsmaten. (Surkål med rödkål). Igår var vi förbi Centis igen, lagom till lunchtid. Då var det stängt. 
Igår eftermiddags var vi och badade ett par timmar på schinznachs termalbad. Vattnet var strömt, bubblande och ångande. Det var fysisk träning att försöka sitta kvar på sin plats. Jag bar Dani i mina armar genom vattnet och en liten pojke såg extremt impad ut. Efteråt åkte vi till Danis Papapa (morfar). Där var det väldigt mysigt med mistel, sötmust och oliver.
På kvällen åt vi tortillas hos Jones. När vi åkte hem var dimman tät och alla gatlyktorna sken mystiskt.

Kommentarer
Postat av: Helgi

Vilken härlig inläggskaskad på bloggen, Elin! :-)

2014-01-11 @ 14:50:26
URL: http://reynisson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0