Min födelses morgon

En natt för nästan precis 21 år sedan gick Karins vatten på ett dass i nordvästra skåne. Jag föddes tidigt nästa morgon i Ängelholm. Det nästa som skedde var något av ett missförstånd. Mormor talade med en nära bekant över telefon och gastade förnöjt: Det har blivit en Eeemiil! Så var det. Jag var i några förvirrade minuter en Emil i mina morföräldrars medvetande.
Idag vaknade jag upp i en annan del av skåne, ännu ett år äldre. Som en Elin.
Precis som det ska va.
 
Dani sjöng på svenska och schweizertyska
Kladdkaksfrukost i blåköket
En avslappnad födelsedagsstämning
Elin 21 på SOL
Det var gott att komma hem till Malmö
Sara och Britta kom!!
Mina syskon var på gott humör
Blåa paket av knäckebröd, jordnötssmör, sommarpratare och muminbricka mm.
Vilken härlig dag!
Kram, Emil
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0