That's what I'm talking about

4 mars, måndag, Zürich

 
 
That's what I'm talking about. Zürichs gulliga sida.
På måndagen åkte vi iväg till köpmannastaden igen, den här gången för att besöka frisören. Jag hade hade klippt Dani så bra dagen innan att man inte ens såg någon skillnad och han ville absolut ha en helt ny frisyr.
Eftersom det var måndag var de flesta affärerna och frisörerna stängda (logik jag inte förstår). Vi strövade runt på de lugna små gassorna och jag gjorde halt var femte meter för att fota hjortskyltar, cykelbutiker, krukförster, klocktorn, vimplar och dock-doktorn. Det var härligt.
 
Till slut hittade vi en lärlingsstudio som hade öppet. Dess fruktansvärda inredning skulle ha satt en varnande klocka i ringning. Men gjort var gjort. Jag höll på att skratta ihjäl mig av nervositet när frisörskan började raka Dani nästan ända upp i hårfästet. Som tur är klädde Dani även i den ny frisyren.
När vi kom hem från Zürich igen blev det sorgligt. Dani skulle ge sig av till militären och lämna mig ensam en halv vecka. Jag och Adi släppte av honom på tågstationen och jag grät stilla i baksätet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0