En hare

Fredag 1 mars
Att resa iväg utan pengar kan otvivelaktigt bli komplicerat. Eftersom visakortet blivit stulet bara en vecka tidigare var detta mitt öde. Mormor ville föra över pengar till mig genom western union och morfar skickade ett långt mail med kartor och vägbeskrivningar till vartenda wester union i hela Ryssland, vilket var en god tanke men till måttlig nytta.
 
Som tur var tvivlade Danis pappa inte en enda sekund utan kom och hämtade mig på flygplatsen i Zürich. Väl hemma i Fiskbäcken stupade jag i närmsta säng och tog igen nattens vaka på den airconditionhärjade flygplatsen. Efter 3 timmar vaknade jag upp som en ny människa. Dani skulle komma först nästa morgon och jag passade på att plugga ryska tillsammans men en årsgammal påskhare. På kvällen år vi raclett; kokt potatis med smält schweizisk ost. Gott.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0