Segerdagen.. nalkas?

Min dator trivs inte i mitt dammiga sovjetrum och skulle behöva en rejäl dammsugning. Den gnäller och visslar när den är igång och andas på ett väsande vis. Så jag håller den avstängd - vilket också (mer eller mindre) gynnar mina studier. På onsdag och torsdag är det upp till kamp och på fredag får jag veta om jag klarat examen!
Så nu försöker jag lappa ihop den sista tillvaron här på bästa vis: Plugga stenhårt med ändock ha kul.
Imorn blir det final i sporten Pipes-in-pipes som Seva tror han kommer vinna. Ikväll har vi ätit pannkakor här hemma för Cveta är här från Moskva. Jag och Arsenij höll konsert. Han spelade 5 låtar på klarinett och jag en (den enda?) låten jag kan på piano. 
De senaste två veckorna har jag varit på en stenutställning, en sväng på vinterpalatset, sett opera, samt smygtittat på repetitionerna inför "Seger Dagen" den 9 maj som är en av årets fetaste fester. Då visar millitären upp sig. Men jag har som sagt redan tagit mig en titt! Dessutom är jag frisk från alla ryska förkylningsvirus. Jippi!
 
Det här ska vara den godaste pizzan i världen
På "stenutställning" (stenmarknad), jag köpte en lergök
Bergatrollet själv
Isen låg fortfarande stadig
Seva och jag tittade på ett kloster
Med Sasha på promenad till Peter-Paul 
Olga och jag sprang runt på vinterpalatset
Mitt favvo-rum (vill också ha väggmålningar av djur och växter!)
Igor posar med stridsvagnar
Don Giovaaanni (Nej jag gillar inte opera)
Orange interiör på Mikhailovsky teatern
 Niko älskar opera.. Men hatar när skådespelet uteblir, så han var inte heller överlycklig.
Borsh och juice på vegetarisk restaurang
Psykologiska färger i universitetshuset
Utsikt från körsalen
Pannkaksfest
 
Extra tillgivenhet idag till min underbara pojkvän som väntat på att återuppta ett fysiskt förhållande i snart 8 månader. Du är den finaste jag vet. Om 2 veckor är väntan öööver!
 
(När du fortfarande var soldat. Hade druckit te med.. likör? Och höll på att somna bort från vår date)

Kommentarer
Postat av: Helgi

Yey! Vad roligt med en massa bilder!!!! :-D

2013-04-21 @ 11:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0