Jag orkar inte

 
Det här är dansk TV i modern tid. Och det är nog det vidrigaste/bisarraste jag sett i hela mitt liv. Två män sitter i en tvsoffa och glor på en helnaken kvinna som står tyst framför dem. Samtidigt som de analyserar kvinnans kropp diskuteras: Vad är egentligen problemet med kvinnor? Och mindre frågor som: Har denna lite tjocka armar? "Det enda kvinnans kropp suktar efter är mannens ord" Säger han utan huvudhår dramatiskt. 
I mitt hjärtas djupaste önskan är det här befrielsearmén stormar in. De tvingar av de båda männen alla kläderna. Låter dem stå där nakna 30 min i strålkastarljuset med bukfläsket hängande och dubbelhakorna rodnande av förlägenhet medans påklädda kvinnor bistert synar dem upp och ner, bedömer deras kroppar och diskuterar: Vad är egentligen problemet med vårt samhälle? Vad är problemet med män, som dehär?

Kommentarer
Postat av: Frida

Sjukt.

2013-04-07 @ 08:41:10
URL: http://franfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0