"Barn väntar"

 
Har suttit här paralyserad de senaste timmarna och gråtit blod. Jag kan inte fatta att det finns så många vackra, levande, tänkande, kännande människor som saknar det mest grundläggande: En familj. Jag kan inte förså att så ändlöst många barn föds in i både martiel och själslig fattidom. Barn som spenderar år efter år på barnhem, med femtio-hundrafemtio andra andra omkring sig som lika mycket kämpar för bekräftelse. Barn som måste dela allt. Som aldrig får vara speciella. Barn som växer upp med en omvärld som redan ser dem som förlorade och hopplösa. Det spelar ingen roll, säger den där omvärden. Ni kommer ändå bli alkolister, kriminella, missbrukare, prostituerade nästan hela bunten. Det finns inget vi kan göra, det spelar ingen roll. 
 
Men när jag ser de här bilderna är det enda jag kan tänka: Det finns inget som spelar så mycket som de här. Inget.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helgi

Har du varit och besökt ett barnhem??

Svar: Nej, skulle vilja jättegärna.. Fatnade bara på en hemsida som har hundratals "profiler" av barnhemsbarn.
Elin

2013-04-15 @ 19:14:41
Postat av: Helgi

Ah okej :-)

2013-04-21 @ 11:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0