Dagar blir ofta knas när man inte äter frukost. Idag är en sådan dag och allt tycks blivit fel.

Att plugga ryska är intensivt. Jag är en sådan som blir hungrig av att tänka, detta gör att 3 timmars non stop ryskalektion sänker mina energinivåer som ett halvt vasalopp. Jag har med mig ett äpple som jag biter lite i då och då. Japanen skrattar, för henne är jag den stora svenskan som äter jämt. Den sista halvtimman håller jag på att dö av hunger..
Efter skolan tar jag metron hem men stannar på gågatan utanför sushiresturang, går in och lyckas köpa 22 bitar. Kommer ut sätter mig på bänk och tar en första tugga. Sushin smakar illa. Alla 3 sorter lika obehagliga. Vad tusan. Får i mig en tredjedel, slänger resten och går hem.
Hemma: fortfarande inget brev från fran. Däremot en full tvättpåse och berg av läxor. Vill klippa håret men vet inte var, vill ha en ny kamera men vet inte vilken. Vill springa men "har inte tid" - har däremot tid att slötitta på agenda i 2 timmar (!?)
Hoppas du har en bättre dag än jag.
Pok


Kommentarer
Postat av: Frida

Älskar tvätten, disken, kameradrömmarna och den ständiga hungern som tycks plåga alla nyemigrerade svenskar. Livet är hårt, men så får man se en liten annan bit av världen och då är det inte så himla svårt faktiskt. POK

2012-09-11 @ 16:16:27
URL: http://franfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0