Astor i Malmö

På skärtorsdagen åkte vi ner med Astor i bilen till Malmö. Vi tog halva vägen på torsdagen, övernattade i Jönköping, och anlände till Malmö på långfredagen. Astor var då drygt två veckor gammal. 
 
I malmö prunkade påskliljorna och korsbärsträden hade börjat slå ut. Astor möttes av nyfikna familjemedlemman som var så lyckliga att få se honom. Mormor Karin var så stolt och glad. Alla fotade honom och ville vara med och byta blöja. 
 
Mor hade sparat vår gamla vagn i källaren som hon gjort i ordning till oss. Vi började ta kvällspromenader som styrkte min försvagade kropp. Det var verkligen rätt beslut att åka till Malmö, för jag hade gråtit mer och mer varje dag sedan förlossningen. 
 
Bara efter några dagar i Malmö fick vi in en sovrutin för Astor som gjorde att vi snart inte hade sömnbrist längre. Bara ett uppvak mitt i natten, en sån lyx med en tre veckors bebis. Jag har sovit i en liten säng i den svala källaren bredvid biljardbordet och blivit uppringd av Robin när Astor vill amma. Det har blivit ett ganska konstant schema på 22, 02, 06 och 09.
 
Kan inte annat än vara tacksam över de här tre veckorna med sällskap, regelbunden sömn, lite egentid, promenader, blå himmel nästan varje dag, och Robin. Astor sov de första två veckorna i Malmö även otroligt  bra på dagarna. Han har älskat att ligga och snusa i den där nittiotalsvagnen.,
 
Här är bilder från den första vårkvällen i Malmö den 10 april
 
Först! Astor i Flen på vägen till Malmö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0