Jakob på besök

Idag!
 
Idag var Jakob på besök i lilla Uppsala. Han har jobbat två år i New Delhi och det är mer än två år sedan vår gemensamma resa genom Ryssland 2017. Vad det gick snabbt och vad mycket och lite som förändrats på samma gång. Jakob är sig själv. Att prata med honom är som att sätta hjärnan på highspeed, dra en lina kokain och få alla samtalsämnen på samma gång. Resan 2017 var grymt bra. Full av diskussioner, musikkorsord, konstigheter, tankar och glädje. Samma blev det att träffas 4,5 timme i Uppsala. Båda hade förberett varsitt klurigt musik quiz. Han klarade 5 av 7 ord på mitt, jag klarade 2 av 7.....Nu ska han iväg och doktorera i Oxford. Jag fortsätter min livsresa i Uppsala. 
 
Här är några bilder tagna med analog kameror som jag av nån dålig anledning inte lagt upp förrut. Sankt Petersburg 2017. 
 
De här färgbilderna är tagna med min canon som hakat upp sig så att det blir flera exponeringar på samma bild. Om du kollar noga ser du flera ansikten lysa fram i varje bild. 
 
De här kontrastrika svartvita är tagna med min minolta. Om man överexponerar på en analog kamera ökar kontrasten.. Najs. Några är underexponerad, då blir det väldigt låg kontrast. 
Jättefina bilder att se tillbaka på. En härlig tid. Men om jag skall vara ärlig längtar jag inte tillbaka. Jag är nöjd att få vara i detta nu. Fast jag var söt med långt hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0