Chill mode

 
 
När äntligen något jobbigt eller intensivt tagit slut (i mitt fall en månad på en vidrig arbetsplats med kvällspass veckorna igenom och bara tid att äta och sova) så ställer man in sig på ett slags sleep/chill mode när allt är över. Mitt chill mode includerar chill mode att slösa tid på de chilligaste oproduktivaste sakerna som finns och fortsätta skjuta upp det som man sa till sig själv att man skulle ta itu med så fort man blev "fri"(läsa Pushkin, Gogol och en till rysk författare. Städa hela lägenheten. Skriva ner allt som hänt. Utforska hela Malmö osv.)
Istället sätter jag mig i dvala i chill mode. Ligger timmatal i sängen och gör kollage på weheartit, sover för länge, och äter oförskämt mycket godis. Som du ser i kollaget ovan har jag även snöat in mig på den ursexitiska serien Game of Thrones vars mest återkommande scener är: Nakna kvinnor med guppande nakna bröst (den sorten som du aldrig stöter på i några offentliga omklädesrum eller bad, utan bara på film), män som tar en prostituerad bakifrån, prostituerade som njuter av sitt jobb, inzoomning på avhuggna huvuden, avhuggande av huvuden, fingrar, armar och tungor. Sammanställning: objektifierade sexualiserade och bildsköna kvinnor samt vålsamma, agressiva, aktiva män. = Sexism
MEN jag kollar ändå, hycklare som jag är. Och kan inte låta bli att digga drakprincessan ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0