Fujifilm X-E4

Efter mycket forskande och velande fram och tillbaka har jag äntligen köpt en ny kamera som är lättare att ta med sig på vardagsäventyr. Min gamla nikon D600 har tagit över 150 000 exponeringar sen 2012 då jag köpte den. En mycket trogen tjänare har den varit och den tar fortfarande fina bilder men är tung och fokusen krånglar lite.
 
Jag är riktigt nöjd med den nya kameran. Det gör inget att det inte är fullformat tycker att bilderna blir väldigt djupa och fina ändå. Objektivet till kameran är Fujinon 35 mm, f 1,4. Eftersom det är halvformat motsvarar objektivet 56 mm och det är lite porträttkänsla. Här är de första bilderna som jag tog igårkväll och idag. Tack Dani som beställde kameran till mig och Sofia som tippsade om modellen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0