Sju sjukt sköna sjöar

Urkast: 16 augusti 2014
 

Igår träffade jag mamman och sonen ifrån familjen där jag bodde hela året i Sankt Petersburg. Jag bor i deras lagenhet nu också, men bara pappan Misha är hemma. 

 

Elena och Arsenij at utanför stan i en skog på en plats som universitetet anordnar sommarnöje for universitets personalen. De hyr ett rum med två sängar i en cementbyggnad och får tre mål mat i matsalen varje dag. Där finns lektioner i engelska för både barn och vuxna. Ungdomarna anordnar spektakel: typ roliga teater och musikuppträdanden. Överallt på området sitter människor i olika åldrar. Allt från pensionärer till spädbarn. De njuter på en parkbänk i solen, cyklar, spelar basket och äter glass. 

 

Det bästa med sommarparadiset ar närheten till skogen och sjöarna. I området finns 7 stycken klara sjöar. Jag och Elena gick tillsammans genom skogen och badade i en av dem. Jag hann med att testa tre av de sju sjöarna.

 

Arsenij hade växt så mycket. Hans ansikte var lika runt och sött som tidigare men hans kropp var 20 centimeter längre. Han hade inte mycket tid för mig utan sprang runt efter sina kompisar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0