Mima på röda torget

Jag måste ha samlat på mig ovanligt många karmapoäng för jag har lyckats hamnat med världens snällaste och finaste rumskamrat. (Dessutom har vi inte haft några kackerlackor hos oss ..ännu). Hon heter Miriama (Mima) och är från Slovakien. I fredagskväll tog jag med henne till en nudelrestaurang vid Novoslobodskaya som jag hade mycket höga förväntningar på. Det visade sig att restaurangen hade lagts ner, bytt ägare och flyttat in i ett litet vägghål med smala bänkar längs väggarna. Buljongen smakade bara lök och nudlarna var ytterst överkokta. Som tur var kunde hungern mättas av pannkakor på Teremok och jag lyckades övertyga Mima att ta en liten tur till röda torget innan vi åkte hem igen. På röda torget och kvarteret omkring var det fortfarande 100% jul. Helt rätt tycker jag! Det kan gärna få vara festfint så länge som snön och kylan dominerar. Det upplyfter!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0