Paj med glass

När jag steg upp idag tipsade Seva om en fototävling som söker efter årets bästa reportage och porträtbild. Jag dök ner i min extrena hårdisk och började leta efter något som skulle kunna passa och gjorde ett litet urval. Men genom att sedan kolla på vinster från tidigare år blev det plötsligt tydligt att graden av bearbetsning, färggranhet och tillgjordhet inte räcker hos mina bilder. Jag kan inte skicka in en bild av min mormor som lyser av kärlek och ljus i håret som en ängel. Det räcker inte. En sån tävling förtjänar inte hennes äkthet.
 
Det var iallafall roligt att sitta och minnas och välja ut bilder. Så jag kan ju lika gärna passa på att visa vilka upp vilka det blev. Bilderna är från mormors begravning, min och Teas rysslandsvistelse i april förra året, och mitt besök hos Rupardsystrarna i Provo. Och så lilla mormor, som äter paj med glass. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0