Love at home

There is beauty all around

When there's love at home;

There is joy in ev'ry sound

When there's love at home.

...

 

Guys.

Jag har det så fint här. Jag kan nästan inte beskriva det. Men jag tycker versen ovan ramar in det bra.

Mormor hade älskat att få veta att texten till Förklädd Gud som jag satte upp på garderobsdörren i mitt och Lyssas sovrum 2009 fortfarande sitter kvar. I marginalen har jag skrivit med blyerts: Don't forget the camera charger! Jag trodde inte mina ögon när jag såg den. 7 år. Jag har fått anstränga mig för att hitta saker som förändrats. Tekniken har utvecklats - det finns wifi nu! Lösenordet är love at home. Bilarna och heltäckningsmattorna är slitnare. Familjen tror numera på global uppvärmning. Förutom det har alla trettonåringar blivit 20 åringar. Men det är inte så stor skillnad... Samma skönhet och glädje möter mig nu precis som då.

Mamman Connie sitter som förr på sin säng i blommig klänning och syr lapptäcken. Pappan Ed skojar och frågar vad jag ska bli när jag blir stor. Alyssa sover middag och tittar på en med isblå röda ögon när jag väcker henne. Lexie har lärt sig laga ugnsbakade persikor och deltog tappert i min morgonyoga varje morgon i en vecka tills Alyssa brottade ner henne från sängen och hon slog knät i bokhyllan. Nästan varje dag har vi sprungit över till Nathan och spelat spel och ätit överblivna kakor från Annas bröllop. Första veckan var det över 30 grader varje dag och vi badade i grannskapspolen. Sista badet försökte jag åter lära mig baklängesdyk men skrapade näsan i polkanten. Det gick ganska bra.

Vi har ätit chicken biscuits, choclate chip cookies, mandlar, persikor, pound cake, potatissallad, bröllopsbuffe och sushibuffe, curly fries, omeletter, hemgjorda pommes och Lexies quesadillas..

Idag (tisdag) var min sista dag i Augusta och jag och Lexie sydde våra egna örngott på symaskin. Nu är klockan snart 2 på natten och Connie sitter fortfarande uppe och syr på ett par eldbyxor som jag ska få med mig hem. Imorgon åker vi till Atlanta och därifrån skall jag  vidare till Utah!

 

Alyssa, Lexie, Connie och Edward En ganska stor och snäll lånad hamster Min rumskamrat och syster, före detta missionär i Argentina:  AlyssaFamiljeskoj, barn och banana split

En heldagsresa till Helen: en gammal tysk bosättning som förvandlats till turisthåla. Vi tubade ner för floden.
Min andra amerikanska syster Lexie i sin BYU-keps. Hon fotade vår forsränning
Här är jag i min tub
Några tubtvingade huskies var överraskande lugna
Jag var mer ansträngd
Helloo
Bästa lördagsmiddan
Plantage, slavhistoria och en asskön guide
En glasspaus i eldbyxmakandet
Fransk söm i örngotten!
Lexie väntar på Nathan
Sista spelkvällen 
 

Det allra bästa här har varit alla långa betydelsefulla samtal. Connie diskuterar gärna politik och religion. Vi har diskuterat Donald Trump, helvetet, relationer, ekonomi, tro, abort, Afghanistan....

Lexie och Lyssa har tagit skift i att timmavis lyssna på mig och mina sorger och minnen, ge mig kloka svar och berätta för mig om sig. 


Kärlek är något magiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0