Bonjour Genève

Plötsligt befann jag mig i Geneve med Dani, eller i Genf som det lite mindre smickrande heter på tyska. Himlen var tung och  grå, det duggade och de stora gröna barträden tornade mörka och dystra upp sig längs uppförsbackarna. Genevesjön virvlade som en kall stålgrå smet. Det enda färgglada var massan tibetanska demonstranter som stod och skrek stagord utanför FN:s högkvarter insvepta i tibetanska flaggor.
Inne på högkvarteret i jättelika byggnader med salar och korridorer inredda på 70-talet, spatserade avslappnat kostymklädda män i kontrast till de guidade grupperna som ilade fram som skållade råttor.
Detta var min och Danis favoritsal. Mitt poträttobjektiv gör det inte rättvisa.
En annan sal hade konst i taket.
Blomster i Genf
Och fina skyltar
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Helgi

Jättefin den bilden på Dani i FN-huset!

2015-03-16 @ 21:15:54
URL: http://reynisson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0