1,2 miljarder

Tänk ett land med mer än en miljard människor och jag fick fota minst hundra av dem. Indierna är mycket lätta att fota. Vissa kommer själva fram och ber om att bli fotade, andra ler stort när man siktar på dem och några fortsätter mycket fotogeniskt att hålla på med det de gjorde. Här är ett sådant exempel.
Gatuliv i Pushkar
En skoförsäljare
En rismästare
En pojke vars föräldrar vill att han ska fotas med mig, turisten
Familjen
Saftiga frukter och män i turban.
Några sköna kvinnor
Storebror med lillebror i famn. Såhär stod de när jag gick förbi
Ädelstensslipare
Rökelseförsäljare 
 
Om du tycker att det är orättvist många män på bilderna så har du slagit huvudet på spiken. Svaret är att det finns mycket fler män än kvinnor och mer pojkar än flickor överallt. Dessutom är det på något sätt svårare för mig att "attackera" kvinnor med kameran. Jag kan inte riktigt svara på varför det är så. Men samtliga av de (2) personer som vände sig bort eller bad mig sluta fota var kvinnor. En av den posade lite i smyg först men när hennes man sa till henne på skarpen ändrade hon sig snabbt och skrek åt mig att gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0