I Leksand hos Laura

Vi har varit två underbara dagar hos Laura och Elsa i Leksand. Laura går keramiklinjen på folkhögskolan där.
Vid stigen längs vattnet låg det döda möss. Laura tror att de ätit något gift och springer mot vattnet när de känner att de blivit förgiftade.
Siljan
Happy family med vårat tillfälliga adoptivbarn Elsa.
Mycket beskedlig ung dam
I verkstan fick jag se Lauras asfina skulpturer. Önskar att jag också hade möjlighet att skulptera 24 timmar om dygnet.
På lördan var det kuturnatta. Efter en lupplur sminkade vi oss för att ge oss ut på byn.
Vattnet var så klart och kallt. Simmade under vattenytan med öppna ögon i riktning mot solen.
Sen tog vi oss till centrum, beundrade meloner, drejade och band böcker (anteckningshäften)
Fick till stor glädje se min gamla högstadiekamrat Gustav (som jag inte sett på 7 år)  spela Bob Dylan med sin bror i en bygdestuga.
Det var en superfin helg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0