Tre dagar i Moskva

Pannkaksfrukost
Sonja och jag gav oss på jakt efter en form till saffranskakan. Hittade en på rea: ka-tching!
Anja visade en helt sjukt fin katedral ute i Tushina
Sen sprang vi runt på Röda torget och i Kitai Gorod där en gubbe började berätta om ett hotell.
 
På lördagen hamnade jag på en ortodox mässa och misslyckades totalt med att smygfota översteprästen. Han var så fotogenisk i sin guldmantel, guldkrona, vita skägg och ponytail. Var jättebesviken efteråt.
Letade mig helt fördärvad efter ingången till Lenins pyramid utan resultat. Till sist hittade jag den tack vare en amerikansk turistguide. Det var stängt på grund av de unga militårernas "student"uppvisning.
Jag och Anja åt på vegetarisk restaurang och vilade kropp och själ.
Halva fredagsnatten vandrade Minka, Tanja och jag fram och tillbaka till en tågstation under motorvägen. Mina fötter är fortfarande svullna i storlek 43.
Sasha kom hem från Krim, spelade mungiga och gjorde den godaste varma chokladen med smält mörk choklad och peppar precis innan jag skulle åka.
Det här är Minkas tatuering. Som jag också vill ha när jag fått lite bredare armar.
Sen stack jag min kos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0