Måndag

Många saker händer denna måndagen. Många börjar i skolan, träffar sina klasskompisar för första gången. Hulge är plötsligt på Island. Jag och Dani sitter i vår andrahands etta i Lund som doftar stickigt av vanilj. Vi tror att det är 2 doftljus i en kökslåda (men kan verkligen ett par sånna småttingar fylla en hel atmosfär med sådan odeur?) Don't know. Funderar på curry till middag.
 
Idag var min första dag på Uni i Lund. Jao. Jag träffade inte mina klasskompisar och börjar redan misstänka att det inte kommer finnas några sådana. Vi satt 90 pers i en av de största föreläsningssalarna och jag kände mig lika anonym som på Sergels torg. För att instutionen ska spara pengar är två sociologigrupper sammanslagna den första halvan av kursen. Det mest provocerande är att en lärare påstod att det är vi studenter som sparar timmar till senare genom att vara ihopslagna med varandra. NO LOGIC.
 
Känner mig dessutom mer än lite matt och mätt på ung-svensk-akademiker-stilen som består av ett spektrum mellan:
Hipsterlooken Mild: HM och märkeskläder i diskreta färger
Hipsterlooken Mellan: Perfekta stilkombiationer som kunde varit tagna direkt från ett Weekday magasin
Hipsterlooken Hot: Genuin, spontan och grann missmatchning
Att se sådan monochoromitet som ironiskt nog försöker utstråla häftig individualitet är som att äta turkisk peppar en hel dag utan avbrott. Inte ens de hetaste karamellerna är spännande längre efter några timmar. MAN HAR SÅR I MUNNEN!!
 
Så nu manar jag mig själv till vackra sommarminnen för att dämpa ångesten. Björnbär, katten Gustav, blommor...
 
Buddah: Dränk sorgen i curry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0