It's Kazan

 
Snacka om panik när man samlat på sig 3000 bilder från tre olika länder och inte postat ett enda foto.
Nu är jag tillbaka i Malmö och Dani jazzar loss på pianot i hörnet. Jag blev obehörig till ryskan för att jag inte hunnit skicka in mina dokument från ryssland än. Så nu panikskickar jag en hel bunt och får anmäla mig på nytt som sen anmälan. Ryskan är hur som helst inte det viktigaste. På första plats på listan står socioligi. Jaaahoow. Men hade ändå uppskattat en 50 procentare i ryska på sidan om. Håller tummarna. 
 
Ska man börja baklänges eller framlänges? Framlänges..
Jag var i ryssland och så kom Dani. Vi hänge i St. Petersburg  i en vecka. Firade segerdagen 9 maj med pompa och ståt. Sen drog vi till Moskva, turistade i kremlen och besökte en by i den gyllene ringen där det fanns ett fantastiskt kloster. Tågade till Kazan, huvudstaden i tatarstan, där turistade vi och lyckades ta oss till ljusblåa sjön. Badade i sviiiiiinkallt vatten. Pichnickade i det fria. Tågresan tillbaka till St. P började hett. Oöppnbara fönster och no aircondition ledde till 32 graders syrefattigt helvete. Sen kom luftkonditioneringen äntligen igång. Vi återvände levande.
I St. P samlade vi ihop alla prylar, sa ajöss och tog nattbussen till Finland. Så fiiint. 4 dagar kvalitetstid. Bastu.
Eftersom mormor lämnat vita bilen där innan de tog flyget hem kunde vi så finurligt ta finlandsbåten hem. Vilken finlandsbåt? Ja inte den vi hade biljetter till iallafall, för den var inställd. Vi fick köra med andan i halsen från Helsinki till Åbo. Och hann precis tid innan avgång. Tackar Selma för det. I Uppsala var det fetmys. Träffade många finisar, och lärare och grannar och dansa dansa dansade på underlandet.
Resan tillbaka till Malmö var så dryyyygt. Tog 11 timmar. Och vi pausade nästan inget.
 
Det här är Kazan
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0