Torkade banankakor

Nu gäller det att comba lite roliga händelser så att jag får visa upp några av de bilder jag samlar på mig.
Idag har inte något särskillt hänt. Har bara suttit på lektion, jobbat tyst och då och så suckat stilla åt vår lärare, utav hat. (Om någon lärare läser det här så lovar jag att jag tidigare aldrig hatat en lärare. Promise.) Men den här är djävulens advokat i egen hög person. Han gör allt för att höja sitt inflytande och utöva sin makt och har troligen aldrig hört talast om s.k. pedagogik. Röd i ansiktet lufsar han fram och tillbaka, svarar på sina egna frågor innan eleverna hunnit blinka, ställer sin tjocka kropp precis framför det han just skrivit, spottar åt alla håll och kanter och pratar så högt att man hör honom 2-3 klassrum därifrån.. Det värsta är hans manipulativa snack och hur elever som gillar auktoritärer låter sig imponeras. Så jag sitter där bak, lyssnar med ett halvt öra, håller för det andra för att inte bli döv och jobbar på egen hand i boken. 
 
För någon helg sedan fyllde min fina vän Olga år. Alla hennes vänner samlades för att fira henne på ett ställe som heter Mirakel. Där betalar man bara en inträdesavgift och kan sedan obehindrat använda alla målarfärger och prylar och dricka ändlösa mängder te. Så det gjorde vi. Massa olika lekar, spel och kort.. Olga är en raw-eater och äter ingen mat som blivit upphettad under sin produktionscykel. Det betyder att hon lever på frukt, bär, nötter och vissa mjölkprodukter. Vi blev bjudna på massa frukter, torkade bananpankakor och rå-tårta. Yeah
 
Bakgården utanför Mirakel
Ivriga att få komma in
Vi spelade det där spelet
Jag var Britney
Torkade bananpannkakor ser ju gott ut
Die Olga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0