Ett nytt liv

Idag kom plötsligt en stark vilja som fyllde mig från tårna upp till hårfästet. Känslan av att se ett mål långt där borta och veta att det krävs en kamp för att nå dit. Därpå en vilja att ta den kampen, att jobba hårt.

 

Så jag gjorde klassikern att skriva lista på allt som borde avklaras den här veckan. Det blev en lång lista med både roliga och jobbiga saker. Tolvskillingsoperan, Lukas evangeliet, tyska uppgifter.. I marginalen skrev jag: "Om jag klarar alla dessa punkter klarar jag vad som helst".

 

Därmed blev det en tävling mot mig själv, ett ödesbestämmande uppdrag. Om jag klarar att kryssa alla punkter, kanske jag någon gång når det fjärran målet. Jag har nog aldrig lyckats med en lista tidigare - de tyngsta punkterna står jämt okryssade i slutet av veckan. Nu är det upp till bevis.

 

Här är en söt sockerängel som jag kan tillbe om det blir svårt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0