DIE PERSONEN SIND

Den här eftermiddagen han jag sorterat papper. Så sjukt många papper. Har gått igenom nästan allt jag skrivit och antecknat under hela gymnasiet och slängt massor. Hålslagarens tunga handtag har fallit stup i kvarten och så har jag lyssnat på radio och talat i telefon. Men under detta intensiva sorterande har en egen liten hög av papper tagit plats på trästolen. En hög med tyska ord, tyska prepositioner och grammatik; saker jag känner igen och saker som jag aldrig riktigt lärt mig. I och med att den där tyska högen blev allt större växte också lusten att ta itu med den, sluka den och bli en expert på de där prepositionerna. Nu är jag i full gång med att skriva ner allt i worddokument, sortera och strukturera orden och reglerna i rader och kollummer. Det skall bli till en pärm av kunskap som jag skall smygtitta i hela lovet. Jag vill göra rätt och förstå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0